Category

Straipsniai

Kaip sukurti video, kurio nereikės „stumti“ su reklama

Dažnai video kuriami kaip ataskaita, o ne kaip turinys – tarsi sausas faktų sąrašas arba „produkto klipas“, kuriame pasakojama ne tai, ko nori girdėti auditorija, o tai, ką nori pasakyti įmonė.
Jei jau kuriate – darykite taip, kad video veiktų:

  • būtų matomas;
  • kad algoritmas jį rodytų (ir Jums nereikėtų leisti pinigų mokamai reklamai);
  • kad žiūrovas sustotų scrollint.

Tam yra trys konkretūs principai.

1. Pasakykite nuomonę kaip faktą

Norite, kad Jūsų video taptų „viral“? Reikia rizikos. Reikia pasakyti kažką nepatogaus, pvz.: „Saulės kolektoriai neatsiperka“.
Ar tai absoliuti tiesa? Nesvarbu. Svarbu, kad nuomonė, pasakyta kaip faktas, išjudina publiką. Vieni ginčijasi, kiti – gina, o algoritmas laimingu veidu mato komentarus = nemokamas pasiekiamumas.

Įmonės dažnai bijo kontroversijų. Bet būtent tokie video generuoja reakcijas, komentarus ir pasiekiamumą. Profesionali, tikslingai suformuota pozicija – tai ne grėsmė įvaizdžiui, tai turinio stuburas.

Svarbu: šios taktikos nedarykite vieni. Emocijomis paremtas pareiškimas be konteksto gali sugriauti pasitikėjimą, o ne jį sustiprinti.
Tai turi būti suplanuota su komunikacijos profesionalu, kuris mato ne tik tekstą, bet ir visą kontekstą.
Pavyzdžiui – su manimi.

2. Miniatiūra – turinio fasadas

Turinys gali būti puikus, bet jei jo niekas nepaspaudžia – bėda ne vaizdo įraše, o jo fasade.
Scrollindamas žmogus turi iškart pamatyti priežastį spausti. Ir čia į pagalbą ateina viena sena kaip gyvenimas naujienų portalų taisyklė: „neiginys arba klausimas”.

O ar pastebėjote, koks šio straipsnio pavadinimas?

Kiti straipsnių pavyzdžiai: „Kodėl jūsų reklamos pinigai išmetami į balą?“
Arba: „Ar jūs irgi darot šitą klaidą video turinyje?“

Ir tai ne manipuliacija – tai pažadas, kurį video turinys turi išpildyti.
Kalbant apie skaičius, antraštėse gerai skelbti nelyginius skaičius, jais žmonės labiau patiki.

3. Penkių dienų taisyklė

Video paskelbtas. Ką darote toliau?
Bėgate pirkti reklamą? STOP – palaukite penkias dienas.

Ši taisyklė padeda nešvaistyti biudžeto. 5 dienos leidžia įvertinti:

  • ar žmonės reaguoja?
  • ar peržiūrų trukmė normali?
  • ar komentuoja?

Tik tada apsispręskite, ar verta „stumti“ video su reklama. Priešingu atveju reklamuosite tai, kas ir taip neveikia – tik greičiau sudeginsite pinigus. Be to, dėka šios taisyklės, suprasite, ar Jūsų marketingo strategija veikia, ir ką joje reikia keisti.

Video = komunikacija, o ne produkcija

Jei video pasiekia tik tuos, kurie Jus jau pažįsta – tai ne komunikacija, o komforto zona. Komforto zonoje verslas neauga.
Jei norite, kad jūsų video taptų matomi ir veiktų, pradėkit kurti turinį, kuris sustabdo, kalba žmogui ir trigerina jo smalsumą.

O jei norit, kad tai būtų padaryta su forma, bet be tuščios formos –  esu aš su komanda.
Konsultuoju, filmuojame, kuriame ir padedame Jūsų žinutei pasiekti tuos, kuriems ji skirta.

Parašykite man – padėsiu Jūsų video veikti taip, kaip turėtų.

Eugenijus Mačiukas
+370 656 29133
eugenijus@maciukas.lt

Jūsų video reklama – dar vienas spamas?

Tūkstančiai eurų į video. Tobulas drono vizualas virš ofiso stogo. O grįžtamasis ryšys? Keturi like’ai, vienas komentaras nuo kolegės: „Super video!“

Jei kada taip jautėtės – sveiki atvykę į PVM realybę.

Ne, ne PVM mokestis. Kalbu apie Pažiūrėjau – Visiškas Mėšlas. Tai filtras, kurį kiekvienas jūsų klientas turi galvoje. Ir kai jūsų reklaminis video pasileidžia jo telefone, per sekundę sprendžiama: ar gyvens, ar keliaus į skaitmeninę šiukšliadėžę.

Štai kodėl dauguma video reklamų miršta dar nepradėjusios gyventi.

Jeigu jūsų video nepraeina šių keturių PVM kriterijų, galite nesukti galvos dėl konversijų – jų tiesiog nebus.

1. Kontrastas: Ar jūsų video atrodo kaip „visi kiti“? Sveikiname – DELETE.

„Mums rūpi klientai.“
„Mes siūlome kokybę.“
„Mūsų patirtis – 15 metų.“

Skamba pažįstamai? Skamba kaip VISI. Tokie video net neturi šansų. Jei jūsų video vizualiai primena korporatyvinį power point’ą su judančiais veidais – filtras jį pašalins dar prieš pirmą sakinį.

Šokiruokite. Nutraukite kasdienybę.
Padarykite taip, kad žiūrovas sakytų „Pala, ką aš čia ką tik pamačiau?“. Tik tada turėsite sekundę dėmesio. Ir tik tada galima pradėti kalbėti.

2. Emocija: faktai neparduoda,  jausmai – perka.

„Mūsų sprendimas taupo 32% laiko.“
Super. Bet man neįdomu.

Video, kuris neveikia emociškai, yra miręs nuo pirmos sekundės.
Žmogus spaus „like“ ar „share“ tik tada, kai juokiasi, supyksta, susimąsto ar pasijunta galingesnis. Be emocijos – jūs tiesiog dar viena skaičių lentelė su muzikiniu fonu.

Komandoje su Sauliumi Kavaliausku. Fotografas Tomas Raižys.

3. Aktualumas: Jūsų ofisas – gražus. Bet man pučia pilvą.

Klientas turi savo problemas.
Jam skauda. Jam trūksta laiko. Jam šalta. Jam viskas užkniso.

O jūs rodote, kaip jūsų darbuotojai geria kavą terasoje ir šypsosi. Puiku – DELETE.

Video turi kalbėti apie jo, ne jūsų realybę.
Jūsų dešimties metų patirtis? Neaktualu.
Jo problema bus išspręsta per 15 sekundžių? Žiūrovas: „Parodyk, ką čia turi”.

4. Tapatybė: Kalbėkite ne apie save, o apie tai, kuo klientas nori būti.

Kodėl žmonės žiūri SEL?
Nes jie Egidijuje mato save, mato tuo kuo jie norėtų būti. Čia tik pavyzdys, nesielkite kaip Egidijus Dragūnas, bet turėkite omeny, kad žiūrovas turi atpažinti save.

Tas pats galioja jūsų video reklamai. Jei joje neatsispindi žmogaus norai, lūkesčiai, aspiracijos – jis ją ignoruos.

Komandoje su Viliumi Žukausku. Fotografė Gabija Barštytė.

Apeiti PVM neįmanoma. Ignoruoti – savižudybė.

Galite kurti dar šimtą „gražių“ video, bet jei jie nešokiruoja, neverčia jausti, nesiūlo sprendimo ar neatspindi kliento – tai ne marketingas, tai biudžeto deginimas.

Todėl kitą kartą, kai planuojate video projektą – užduokite sau klausimą:

Ar šis video bus palaidotas skrolinimo kapinėse?

Jei pavargote švaistyti biudžetą – kalbam.

Jeigu norite video, kuris ne tik gražiai atrodo, bet realiai praeina PVM filtrą – susisiekite.
Nedirbu su visais. Dirbu su tais, kurie nori rezultatų, o ne video savęs pateisinimui, kad bandžiau.

Rašykite čia: facebook.com/eugenijus.maciukas
LinkedIn: linkedin.com/in/eugenijus-maciukas
Instagram: instagram.com/maciukas_video
Threads: threads.net/@maciukas_video

Eugenijus Mačiukas
mob. +370 656 29133
eugenijus@maciukas.lt

9 dalykai apie jūsų kūną, kurių nepasakys pigus videografas

Per daugelį metų, dirbdamas su įvairiais žmonėmis pastebėjau vieną dalyką:
filmuojamas žmogus dažniausiai jaudinasi ne dėl kameros – o dėl savęs.
Kaip atrodysiu? Ar tikrai viskas bus gerai? Ar turėsiu ką pasakyti? Ar neatrodysiu kvailai?

Tai labai žmogiška. Ir šias baimes patiria visi. Net aš.

Todėl dalinuosi praktiniais patarimais, kurie padės jums filmavimo dieną jaustis geriau ir atrodyti užtikrinčiau.

1. Išsimiegokite – rimtai.

Miegas turi tiesioginę įtaką veidui: neišsimiegojusio žmogus veidas atrodo paburkęs, patinęs.
Jei sunku užmigti – iš anksto pasitarkite su vaistininku dėl švelnių miego papildų (pvz., valerijono).
Bet jokių alkoholinių „raminamųjų“ – jų poveikis ryte matysis veide. Akys paraudusios, o oda – išbrinkusi.

2. Moterims – pasirūpinkite plaukais iš anksto.

Visažistė pasirūpins makiažu, bet šukuosena – jūsų atsakomybė.
Jei reikia kirpimo ar dažymo – padarykite tai bent prieš kelias dienas. Papildomo streso nei jums, nei mums nereikia.
O jeigu kirpėjai kažkas nesigaus…?

Fotografas Valdas Kairys

3. Rankos – mažas dalykas, kuris suteikia didelį pasitikėjimą.

Net jei rankos nebus rodomos stambiai, tvarkingi nagai (moterims ir vyrams) visada prideda pasitikėjimo.
Moterys – net pedikiūras gali veikti stebuklingai. Gal ir nelogiška, bet pasitikėjimas turi sklisti iš vidaus.
Tą dieną jūs turite būti princese.

4. Apranga – pasitarkite su videografu.

Spalvas, medžiagas ir aprangos stilių verta aptarti iš anksto.
Ir visada turėkite atsarginį variantą – jei netyčia kas išsipils, apsitaškysite vandeniu ar užsilašins koks kečupo lašas.
Taip, net geriausiems taip nutinka.

Fotografas Valdas Kairys

5. Ryto maistas – lengvas ir neutralus.

Riebus ar saldus maistas gali paveikti ir nuotaiką, ir veido išvaizdą.
Rekomenduoju šiek tiek angliavandenių ir daug vandens.
Kava – saikingai. Per daug kofeino gali sukelti drebulį ar papildomą nerimą.
Patikėkit, tą dieną adrenalino tikrai netrūks – kūnas pasirūpins tuo pats.

6. Veido oda – jokių naujovių filmavimo dieną.

Nepatariu naudoti naujų šveitiklių, serumų ar kaukių. Jokių eksperimentų!
Tik švelnus prausimas ir įprasta priežiūra.
Mes nenorime nei išbėrimų, nei alerginių reakcijų prieš kamerą.

Fotografė Gabija Barštytė

7. Lūpų ir rankų oda – nedidelės, bet svarbios detalės.

Ypač žiemą, kondicionuojamose patalpose ar dėl streso – jos greitai išsausėja.
Turėkite su savimi lūpų balzamą ar drėkinamąjį kremą.
Greičiausiai jo nepanaudosite, bet vien tai, kad jis šalia – suteiks daugiau ramybės.
O mums reikia, kad jūs jaustumėtės kiek įmanoma ramiau.

8. Judėjimas – šiek tiek, bet ne per daug.

Ryte – trumpas pasivaikščiojimas, tempimo pratimai, ir gana.
Jokių intensyvių treniruočių – išsekęs kūnas taupo energiją, o kamera pastebi viską.
Mes norime, kad žiūrovas jus matytų ne pavargusius, o užsivedusius.

9. Herpis – dažnas, bet nutylimas svečias.

Dažnai klientams likus 3–5 dienoms iki filmavimo pasirodo herpis.
Ir taip – tai gali būti nuo pasąmoninio streso, net jei jūs sakote, kad nebijote.
Svarbiausia – reaguoti greitai.
Yra legalių, veiksmingų sprendimų (pasitarkite su gydytoju ar vaistininku), bet svarbu nepraleisti pirmų simptomų.
Šašo nepaslėps net geriausia visažistė. O video – ne nuotrauka. Čia neužfotošopinsi.

Sugeneruota AI

Filmavimas – tai bendras procesas.

Aš esu čia ne tik kaip videografas, bet ir kaip žmogus, kuris nori, kad jums viskas pavyktų.

Jeigu kas nors neramina – susisiekite su manimi nedelsiant.
Pasidalinkite baime ar problema. Kartu ją greitai išspręsim.

Ir viskas bus gerai. Tikrai.

Eugenijus Mačiukas

+37065629133

eugenijus@maciukas.lt

Kaip patikrinti, ar Jūsų video tikrai kokybiškas?

Daug įmonių moka už profesionalius video, bet neturi įrankių jų objektyviai įvertinti. Štai greiti patikrinimo metodai – net jei nieko neišmanote apie video montavimą.

1. Pažiūrėkite video be garso

Atjunkite garsą ir žiūrėkite vaizdą. Ar montažas sklandus? Ar perėjimai nevargina? Ar nereikia įdėti pastangų suprasti, kas vyksta? Ar viskas nuoseklu? O gal vaizdai kartojasi?

Jei kažkas erzina – tikėtina, kad erzins ir Jūsų klientą.
Tai tas pats, kas klausytis pristatymo, kuriame skaidrės gražios, bet niekas nesuprato, apie ką kalba.

2. Paklausykite tik garso

Užmerkite akis arba tiesiog išjunkite ekraną. Ką girdite?
Ar foninė muzika ne per garsi? Ar žmogus kalba aiškiai? Ar girdisi per daug „mmm…“, „nu va…“, „šiaip…“?

Gera garsinė patirtis turi būti kaip radijo laida – viskas aiškiai girdima, be streso.

Fotografė Gabija Barštytė

3. Paklausykite automobilyje

Skamba juokingai, bet tai vienas patikimiausių testų.
Dauguma žmonių turinį vartoja kelyje – ar Jūsų video garsas tvarkingas automobilyje?
Jei bosai plėšo garsiakalbius arba foninis triukšmas (muzika) skamba garsiau už kalbėtoją – tai ne kokybė.
Ypač podcastų ir interviu atveju – šita klaida pasitaiko labai dažnai.

4. Pažiūrėkite video dideliame ekrane

Telefone viskas atrodo „ok“. Bet užmeskite video ant didelio TV ar monitoriaus – ir pamatysite tikrą vaizdo lygį.

Pamatysite:

  • ar kamera stabiliai dirbo,
  • ar autofokusas „neplaukiojo“,
  • ar planai neperšoksta be reikalo.

Tai, kas telefone atrodo gražu, dideliame ekrane gali virsti kažkokiu buiteku.

5. Atkreipkite dėmesį į odos spalvą

Tai vienas subtiliausių, bet efektyviausių testų.
Pažiūrėkite, kaip atrodo žmonių oda: ar spalva natūrali, ar nėra gelsva, žalsva ar per tamsi?

Taip, kai kuriuose filmuose (pvz., „Matricoje“) žalsvas tonas buvo pasirinktas tyčia – kaip stiliaus dalis.
Bet Jūsų verslo video neturėtų atrodyti kaip mokslinės fantastikos scena. Nebent ir Jūsų paslauga – distopinė realybė.

Dažniausiai spalvų disbalansas atsiranda dėl netinkamo apšvietimo, prasto „balto balanso“ arba per stipriai uždėtų filtrų.
Rezultatas? Žiūrovas gali nesąmoningai jausti, kad kažkas ne taip – net jei viskas techniškai gerai.

Oda – tai, ką žmonės atpažįsta greičiausiai. Jei ji atrodo nenatūraliai, pasitikėjimas turiniu krenta.
Video turi atrodyti kaip realybė – tik kokybiškesnė. O kaip Jums šie mano video filtrai? Aš su savimi mėgstu ekspermentuoti.

Išvada

Kokybiškas video – ne tas, kuris tiesiog gražus.
Tai video, kuris nereikalauja pastangų žiūrėti, klausyti, suprasti. Kuris veikia net ir tada, kai tik viena juslė „įjungta“.

Video – komunikacijos įrankis, kuris turi padėti Jūsų verslui būti suprastam, įsimintam ir pasirinktam.

Jei norite sukurti turinį, kurį drąsiai galite rodyti tiek televizoriuje, tiek automobilyje, tiek LinkedIn’e – parašykite man.

Eugenijus Mačiukas
eugenijus@maciukas.lt
+370 656 29133

11 praktiškų patarimų, kaip sumažinti įmonės pardavimus

Kartais atrodo, kad kai kurios įmonės tyčia stengiasi likti nepastebėtos. Gal tai – slapta strategija? Gal noras veikti „iš pogrindžio“? Jei ir jūsų tikslas – kad apie jus niekas nesužinotų, štai 11 patarimių, kurių laikantis sėkmė tikrai neateis.

1. Pavesti socialinių tinklų komunikaciją administratorei

Pas ją labai gražios Instagram nuotraukos, surenka daug like’ų – vadinasi, moka. Kodėl jai nepavesti visos įmonės komunikacijos, strategijos ir pozicionavimo? Svarbu: jokio papildomo atlygio. Jokios vizijos. Viskas turi eiti iš širdies ir „kaip šiandien jaučiasi“.

Ir tai jau beveik kampanija.

2. Filmuoti su telefonu, nors jūsų produktas – premium

Klientai moka tūkstančius, tikisi kokybės, pasitikėjimo, profesionalumo? Puiku. Tada filmuokite telefonu – ne šiaip bet kaip, o laikydami viena ranka, šiek tiek kreivai, kad fone matytųsi stalas su popieriais ir neužbaigta kava. Apšvietimas? Kam tas šviesas statyti, kai lubose yra lemputė – šviesa juk vis tiek kažkaip krenta. Garsas? Bus titrai. Su titrais – viskas pasiteisina.

Juk „buitekas“ kažkaip renka milijonus peržiūrų, tai kodėl jūsų aukštos kokybės baldų, paslaugų ar B2B sprendimų marketingas negalėtų atrodyti kaip „15 EUR vlogas iš sandėlio“?

Tegul klientai patys spėlioja, ar jūsų įmonė dar egzistuoja. 

3. Ignoruoti TikTok’ą ir laukti, kol jį užblokuos

TikTok? Ne, nesąmonė, vaikų reikalas. Jūsų tikslinė auditorija ten tikrai nesilanko – išskyrus tuos du milijonus lietuvių, kurie kasdien ten skrolina, ieško idėjų, sprendimų ir (netikėtai) – perka.

Strategija: geriausia nieko nedaryti. Tiesiog laukti, kol valdžia jį uždraus, tada galėsite oficialiai atsikvėpti ir pasakyti: „Gerai, kad neprisidirbom su video…“

O kol kiti užsidirba dėmesį, sekėjus ir klientus, jūs galite ramiai scrollinti LinkedIn’ą, paspausti „patinka“ po kokiu citatos postu ir įsirašyti: „Asmeninio prekės ženklo vystymas – atlikta.“ 

4. Skelbti produktų nuotraukas be jokio konteksto – kaip buklete

Jūsų produktas atrodo gražiai? Šaunu. Padėkite jį ant baltos staltiesės, nufotografuokite, be emocijos, be žmogaus, be istorijos. Įkelkite į į soc tinklus ir parašykite: „kokybiškas, mūsų produktas“.

Jokios problemos, kurią sprendžiate. Jokio konteksto. Jokio kodėl. Tik daiktas ir kaina. Jūsų soc tinklų turinys turi būti panašus į 2011-ųjų bukletus „Rinkis prekę lietuvišką“ parodoje.

Sterilu, tuščia ir labai nuoširdu.

5. Daryti turinį tik tada, kai „lieka laiko“

Marketingas – tai juk ne darbas, o toks laisvalaikio hobis, kaip grybavimas ar žvejyba. Jei penktadienį liko 7 minutės iki savaitgalio – puikus metas suplanuoti penkių postų seriją. Greitai, be streso. Vienas kvėpavimas – vienas įrašas. Jeigu nespėjote – nieko tokio, grįšite prie to, kai „apsitvarkys reikalai“. Nes kai verslas tikrai juda – marketingas turi tylėti. Tegul gamyba dirba, buhalterija tvarko, o komunikacija… laukia. Juk klientai jus susiras patys, kaip lobį, arba kapavietę.

Matomumas? Kam jis. Tegul paslaugos kalba už save.

6. Viską vertinti pagal „patinka“ skaičių

„Tik 12 like’ų? Reiškia, postas – blogas.“ Kam tie konversijų skaičiai, perėjimai į puslapį ar užklausos – viską pasako nykštys. Svarbiausia, kad darbuotojai iš baimės sudėjo „patinka“. Tada prie kavos aparato galima ramiai pasidžiaugti:

„Mūsų marketingas veikia!“

7. Paprašyti AI sukurti postą be jokios tikslios informacijos

Tiesiog įrašyti: „Sukurk postą apie mūsų paslaugas“ – ir publikuoti pirmą pasiūlytą variantą. Be konkrečios žinutės, be tono, be aiškios vertės klientui.
Gaunasi toks roboto eilėraštis: „Mūsų paslauga – geriausias jūsų pasirinkimas, pasirinkite mus, nes mes esame pasirinkimas pasirinkimui pasirinkti.“ Ir tikėkimės, kad tai pavergs rinką.

Juk dirbtinis intelektas žino geriau.

8. Laukti sezono ir tada skubiai „kažką padaryti“

Velykos? Kalėdos? Rugsėjis? Žinoma, palaukite iki paskutinės savaitės – tada imkitės turinio.
Be jokio įdirbio, be konteksto, be pasiruošimo. Klientai tikrai įsitrauks iš pirmo karto. O jei ne – vis tiek būna pavasaris, žmonės išeina į lauką, todėl mažiau reaguoja.

9. Reaguoti tik tada, kai „kažkas komentuoja blogai“

Kai kas nors parašo: „Čia nelabai supratau, ką siūlot…“ – tuoj pat sušaukiamas marketingo krizinis pasitarimas. Reikės taisyti viską. Galbūt net užblokuoti komentarus. Nes žmonės čia, soc. tinkluose, turi rašyti tik pagyras.

Ramus verslas – tylus marketingas.

10. Pradėti „YouTube kanalą“ ir daryti 1 video per metus

Pasakyt „Pradedame video turinio seriją“ – čia stipru. Įkelti vieną video, pamiršti slaptažodį ir uždėti pauzę trims metams – dar stipriau. Būtent tokia dinamika sukuria pasitikėjimą – žmonės mato, kad pas jus „procesai gyvi“.

Tiesiog labai lėtai.

11. Rinktis pigiausią videografą – juk visi filmuoja panašiai

Reikia „greito filmuko“, kažko viral, kad būtų. Internete pilna freelancer’ių – svarbiausia, kad turėtų kamerą su dideliu objektyvu. Nes juk visi filmuoja panašiai. Visi montuoja panašiai.

Strategija: „Ai, bandėm kartą video – neveikė.”

Fotografas Valdas Kairys

O jei rimtai…

Jei norite marketingo, kuris atrodo profesionaliai, komunikuoja aiškiai ir realiai pritraukia klientus – parašykite man.


Eugenijus Mačiukas
eugenijus@maciukas.lt
+370 656 29133

Hashtagai mirė. Kas juos pakeitė?

Hashtag’ai socialiniuose tinkluose nebeveikia taip, kaip anksčiau. Nebėra taip svarbu, ar įraše parašėte #verslas ar #marketingas  – šiandien turinio matomumą daug labiau lemia vizualas.

Hashtag’us pakeitė vaizdas. Objektai, aplinka, apranga – visa tai dabar yra naujieji signalai algoritmams. Jie padeda nustatyti, apie ką yra jūsų turinys ir kam jis turėtų būti rodomas. Jei norite, kad jūsų video ar nuotraukos pasiektų tinkamą auditoriją, turite kalbėti ne tik žodžiais – turite kalbėti vaizdu.

Kaip algoritmas „skaito“ vaizdą?

Socialinių tinklų algoritmai (Instagram, TikTok, Facebook ir YouTube) naudoja vaizdo atpažinimo technologijas, kad suprastų turinio temą.

Pavyzdžiui:

  • Jei žmogus laiko gitarą, algoritmas tai priskirs muzikos turiniui.
  • Jei žmogus vilki kostiumą ir kalba ofise – tikėtina, kad tai verslo turinys.
  • Jei fone matoma sporto salė – turinys bus pozicionuojamas kaip su sportu susijęs.

Vizualas = hashtag’as.
Tai reiškia, kad algoritmas nustato, ką „komunikuojate“ per vaizdą – net jei nė vieno žodžio neištarėte.

Praktiniai patarimai:

Norite, kad algoritmas teisingai pozicionuotų jūsų turinį? Tuomet:

  • Kalbate apie verslą? Filmuokitės ofise, dėvėkite verslo aprangą, naudokite atitinkamus rekvizitus (nešiojamas kompiuteris, susitikimų lenta ir pan.).
  • Kalbate apie sportą? Naudokite sportinę aprangą, filmuokitės sporto salėje, parodykite treniruotes.
  • Kalbate apie kūrybą ar meną? Apsupkite save kūrybine aplinka – tai gali būti tapybos studija, montažo pultas, eskizų knygelė ar net dažais išteptos rankos.
  • Kalbate apie keliones ar laisvalaikį? Rodykite autentiškas lokacijas – gamtą, miestus, lankytinas vietas. Aplinka turėtų vizualiai atspindėti nuotykius ar poilsį. Net kuprinė ar kelionių žemėlapis fone veikia kaip signalas algoritmui.

Tai padės algoritmui suprasti, kas jūsų auditorija – ir rodyti turinį tiems, kam jis aktualus.

Dažniausios klaidos

  • Kalbate apie verslą, bet filmuojate automobilyje. Algoritmas gali manyti, kad kalbate apie automobilius – ir jūsų turinį rodys visai ne tiems žmonėms.
  • Pasirinktas fonas netinkamas temai. Pavyzdžiui, paplūdimys kalbant apie investavimą – skamba egzotiškai, bet algoritmui siunčia klaidingą signalą.
  • Dalijatės edukaciniu turiniu, bet filmuojate triukšmingoje aplinkoje be jokio konteksto. Be aiškaus vizualinio signalo (pvz., lenta, knygos, darbo stalas), algoritmas gali nesuprasti, kad tai mokomasis turinys – o žiūrovui tai gali atrodyti neprofesionaliai.

Klaidingas vizualinis kontekstas = klaidingas hashtag’as.
Net jei žinutė gera – algoritmas tiesiog nesupras, kam ją parodyti.

Vizualas svarbu, bet…

Vien teisingas vizualinis signalas negarantuoja peržiūrų.
Kad pasiektumėte auditoriją:

  • Kurkite įtraukiantį, emociją keliantį turinį.
  • Skatinkite komentarus, dalijimąsi, „like“ – tai signalizuoja algoritmui, kad turinys vertingas.
  • Reaguokite į auditoriją – aktyvumas kelia organinį pasiekiamumą.
Foto Gabija Barštytė

Išvada

Hashtag’ai egzistuoja kaip savęs nusiraminimui skirta funkcija, bet jų reikšmę perėmė vaizdiniai signalai.
Jei norite, kad jūsų video atitiktų temą ir būtų rodomi tinkamiems žmonėms – susisiekite. Padėsiu sukurti turinį, kuris atrodo profesionaliai ir pasiekia tikslą.

Eugenijus Mačiukas
+37065629133
eugenijus@maciukas.lt