
Kartais atrodo, kad kai kurios įmonės tyčia stengiasi likti nepastebėtos. Gal tai – slapta strategija? Gal noras veikti „iš pogrindžio“? Jei ir jūsų tikslas – kad apie jus niekas nesužinotų, štai 11 patarimių, kurių laikantis sėkmė tikrai neateis.
1. Pavesti socialinių tinklų komunikaciją administratorei
Pas ją labai gražios Instagram nuotraukos, surenka daug like’ų – vadinasi, moka. Kodėl jai nepavesti visos įmonės komunikacijos, strategijos ir pozicionavimo? Svarbu: jokio papildomo atlygio. Jokios vizijos. Viskas turi eiti iš širdies ir „kaip šiandien jaučiasi“.
Ir tai jau beveik kampanija.
2. Filmuoti su telefonu, nors jūsų produktas – premium
Klientai moka tūkstančius, tikisi kokybės, pasitikėjimo, profesionalumo? Puiku. Tada filmuokite telefonu – ne šiaip bet kaip, o laikydami viena ranka, šiek tiek kreivai, kad fone matytųsi stalas su popieriais ir neužbaigta kava. Apšvietimas? Kam tas šviesas statyti, kai lubose yra lemputė – šviesa juk vis tiek kažkaip krenta. Garsas? Bus titrai. Su titrais – viskas pasiteisina.
Juk „buitekas“ kažkaip renka milijonus peržiūrų, tai kodėl jūsų aukštos kokybės baldų, paslaugų ar B2B sprendimų marketingas negalėtų atrodyti kaip „15 EUR vlogas iš sandėlio“?
Tegul klientai patys spėlioja, ar jūsų įmonė dar egzistuoja.
3. Ignoruoti TikTok’ą ir laukti, kol jį užblokuos
TikTok? Ne, nesąmonė, vaikų reikalas. Jūsų tikslinė auditorija ten tikrai nesilanko – išskyrus tuos du milijonus lietuvių, kurie kasdien ten skrolina, ieško idėjų, sprendimų ir (netikėtai) – perka.
Strategija: geriausia nieko nedaryti. Tiesiog laukti, kol valdžia jį uždraus, tada galėsite oficialiai atsikvėpti ir pasakyti: „Gerai, kad neprisidirbom su video…“
O kol kiti užsidirba dėmesį, sekėjus ir klientus, jūs galite ramiai scrollinti LinkedIn’ą, paspausti „patinka“ po kokiu citatos postu ir įsirašyti: „Asmeninio prekės ženklo vystymas – atlikta.“
4. Skelbti produktų nuotraukas be jokio konteksto – kaip buklete
Jūsų produktas atrodo gražiai? Šaunu. Padėkite jį ant baltos staltiesės, nufotografuokite, be emocijos, be žmogaus, be istorijos. Įkelkite į į soc tinklus ir parašykite: „kokybiškas, mūsų produktas“.
Jokios problemos, kurią sprendžiate. Jokio konteksto. Jokio kodėl. Tik daiktas ir kaina. Jūsų soc tinklų turinys turi būti panašus į 2011-ųjų bukletus „Rinkis prekę lietuvišką“ parodoje.
Sterilu, tuščia ir labai nuoširdu.
5. Daryti turinį tik tada, kai „lieka laiko“
Marketingas – tai juk ne darbas, o toks laisvalaikio hobis, kaip grybavimas ar žvejyba. Jei penktadienį liko 7 minutės iki savaitgalio – puikus metas suplanuoti penkių postų seriją. Greitai, be streso. Vienas kvėpavimas – vienas įrašas. Jeigu nespėjote – nieko tokio, grįšite prie to, kai „apsitvarkys reikalai“. Nes kai verslas tikrai juda – marketingas turi tylėti. Tegul gamyba dirba, buhalterija tvarko, o komunikacija… laukia. Juk klientai jus susiras patys, kaip lobį, arba kapavietę.
Matomumas? Kam jis. Tegul paslaugos kalba už save.
6. Viską vertinti pagal „patinka“ skaičių
„Tik 12 like’ų? Reiškia, postas – blogas.“ Kam tie konversijų skaičiai, perėjimai į puslapį ar užklausos – viską pasako nykštys. Svarbiausia, kad darbuotojai iš baimės sudėjo „patinka“. Tada prie kavos aparato galima ramiai pasidžiaugti:
„Mūsų marketingas veikia!“
7. Paprašyti AI sukurti postą be jokios tikslios informacijos
Tiesiog įrašyti: „Sukurk postą apie mūsų paslaugas“ – ir publikuoti pirmą pasiūlytą variantą. Be konkrečios žinutės, be tono, be aiškios vertės klientui.
Gaunasi toks roboto eilėraštis: „Mūsų paslauga – geriausias jūsų pasirinkimas, pasirinkite mus, nes mes esame pasirinkimas pasirinkimui pasirinkti.“ Ir tikėkimės, kad tai pavergs rinką.
Juk dirbtinis intelektas žino geriau.
8. Laukti sezono ir tada skubiai „kažką padaryti“
Velykos? Kalėdos? Rugsėjis? Žinoma, palaukite iki paskutinės savaitės – tada imkitės turinio.
Be jokio įdirbio, be konteksto, be pasiruošimo. Klientai tikrai įsitrauks iš pirmo karto. O jei ne – vis tiek būna pavasaris, žmonės išeina į lauką, todėl mažiau reaguoja.
9. Reaguoti tik tada, kai „kažkas komentuoja blogai“
Kai kas nors parašo: „Čia nelabai supratau, ką siūlot…“ – tuoj pat sušaukiamas marketingo krizinis pasitarimas. Reikės taisyti viską. Galbūt net užblokuoti komentarus. Nes žmonės čia, soc. tinkluose, turi rašyti tik pagyras.
Ramus verslas – tylus marketingas.
10. Pradėti „YouTube kanalą“ ir daryti 1 video per metus
Pasakyt „Pradedame video turinio seriją“ – čia stipru. Įkelti vieną video, pamiršti slaptažodį ir uždėti pauzę trims metams – dar stipriau. Būtent tokia dinamika sukuria pasitikėjimą – žmonės mato, kad pas jus „procesai gyvi“.
Tiesiog labai lėtai.
11. Rinktis pigiausią videografą – juk visi filmuoja panašiai
Reikia „greito filmuko“, kažko viral, kad būtų. Internete pilna freelancer’ių – svarbiausia, kad turėtų kamerą su dideliu objektyvu. Nes juk visi filmuoja panašiai. Visi montuoja panašiai.
Strategija: „Ai, bandėm kartą video – neveikė.”

O jei rimtai…
Jei norite marketingo, kuris atrodo profesionaliai, komunikuoja aiškiai ir realiai pritraukia klientus – parašykite man.
Eugenijus Mačiukas
eugenijus@maciukas.lt
+370 656 29133